
Varje sommar ordnar FDUV läger för personer med intellektuell funktionsnedsättning eller liknande stödbehov.
Vi ordnar lägren på olika platser i Finland.
Många deltar i våra läger.
 
Det finns dagläger och övernattningsläger.
Det finns olika läger att välja mellan, till exempel:
kulturläger
teaterläger
må bra-läger
musik- och hantverksläger
	 
På övernattningsläger bor du på en lägergård tillsammans med andra deltagare och lägerledare.
Ett övernattningsläger är antingen fem eller två dagar långt.
 
På dagläger träffas vi på dagarna och åker hem till kvällen och natten.
Ett dagläger är fyra dagar långt.
På lägret gör vi roliga saker tillsammans.
Vi äter, simmar, målar, dansar, sjunger och pratar.
Vi har också disco eller någon annan avslutningsfest.
 
På lägren jobbar ledare.
Ledarna ser till att lägret blir roligt för alla.
De hjälper om något känns svårt.
På lägren träffar du nya vänner och gamla bekanta, både bland ledarna och deltagarna.
Vi berättar om sommarens läger i en broschyr som kommer ut i januari.
Om du är medlem i en DUV-förening eller Steg för Steg får du broschyren hemskickad per post i slutet av januari.
 
Du kan också läsa den här (klicka på bilden):
All information i lägerbroschyren finns också på vår webbplats.
Läs mer om läger sommaren 2025 (inte lättläst)