
Här kan du läsa om kropp, känslor och sexualitet på lätt svenska.
Sex är en del av livet. Sex är även för personer med funktionsnedsättning.
Alla tänker olika om sex. En del längtar efter sex, andra tycker att sex är helt ointressant.
Du bestämmer själv vad som är bäst för dig.
Det är ändå viktigt att man har kunskap om sex så att man vet vad man vill och inte vill. Man ska inte gå med på sex bara för att göra någon glad.
Hur man känner i sin kropp kan förändras med tiden. Lyssna på dig själv och gör sådant med din kropp som känns skönt och rätt för just dig, just nu.
Tryck på bilderna nedan för att läsa mera.