Vi bad några lägerdeltagare på Solvalla berätta om vad som gör dem glada.
 
Benjamin Eklöf

Vad gör dig glad?
Jag tycker om att vara ute och gå.
Jag blir också glad när solen lyser.
 
Hur känns det i kroppen när du är glad?
Det känns bra.
 
Kan du berätta om en stund på senaste tiden då du har varit riktigt glad?
Jag var glad när vi hade filmkväll nu under lägret. Det var en bra film.
Har du något tips för hur man kan göra någon annan glad?
Man kan göra någonting roligt tillsammans, till exempel spela spel.
 
Malin Leppänen

Vad gör dig glad?
Jag blir glad av att få träffa människor som jag känner från tidigare sommarläger.
I min vardag blir jag också glad av att simma, cykla och promenera.
Ibland kanske jag tar en glass på stan.
Hur känns det i kroppen när du är glad?
Jag skrattar och blir ivrig.
 
Kan du berätta om en stund på senaste tiden då du har varit riktigt glad?
Jag var glad när jag var på fest på Ramsholmen med mitt jobb.
Det var 30 grader varmt och vi njöt av mat och livemusik.
 
Har du något tips för hur man kan göra någon annan glad?
Man kan umgås och ha trevligt tillsammans.
 
Oliver Vihtonen

Vad gör dig glad?
Allt som man kan göra på läger! Hemma tycker jag om att spela Fifa.
 
Hur känns det i kroppen när du är glad?
Det känns bra. Just nu är jag förväntansfull inför kvällens disco.
 
Kan du berätta om en stund på senaste tiden då du har varit riktigt glad?
Jag är alltid glad på läger. Det är roligt att umgås med alla som är här.
 
Har du något tips för hur man kan göra någon annan glad?
Man kan till exempel ge den andra paket eller umgås tillsammans.
 
Text: Anna Ilmoni
Foto: Sofia Jernström
Artikeln ingår i FDUV:s tidning gemenskap och påverkan GP 3/2024 med temat glädje.

