Vill du vara med i vår rocka sockorna-kampanj?
Då ska du skicka in en kort video där du berättar varför du rockar sockor!
Du kan själv ha Downs syndrom eller någon annan funktionsnedsättning, du kan vara anhörig eller jobba för personer med funktionsnedsättning eller du kan vara vem som helst. Alla får vara med!
Inför världsdagen för Downs syndrom den 21 mars gör FDUV och Steg för Steg en eller flera filmer.
Med filmerna vill vi uppmuntra alla att rocka sockor för att visa att olika är bra.
Bland alla som skickar in en video lottar vi ut ett 50 euros presentkort.
 
Gör så här om du vill vara med:
- Fundera varför du rockar sockor.
 
- Filma dig själv eller låt någon annan filma dig när du berättar varför du rockar sockor.
 
 Ni kan också vara flera personer eller en grupp som är med på videon.
 
- Tänk på att du eller ni som pratar ska synas i bild.
 
 Du kan gärna också filma dina sockor.
 
- Videon ska vara kort, gärna under en minut.
 
- Skicka din video till oss senast den 15 februari 2023.
 
 Du kan skicka videon till exempel via WhatsApp till numret 040 503 72 30 eller som länk per e-post till matilda.hemnell@fduv.fi.
 
 Be vid behov om hjälp för att skicka din video.
 
- När du skickar videon ska du också berätta ditt namn och dina kontaktuppgifter.
Vi kan inte lova att vi tar med alla videor.
Det är också möjligt att vi behöver klippa i materialet så att bara en del av din video kommer med.
Om du skickar in en video ger du oss rätt att använda materialet på våra kanaler i sociala medier.
 
Om du har frågor kan du kontakta informatör Matilda Hemnell per e-post på matilda.hemnell@fduv.fi eller per telefon på numret 040 503 72 30.

