Ibland kan det bli elavbrott hemma. Elavbrott kallas också strömavbrott.
Elavbrott är ofta korta och du behöver inte bli orolig. Ibland kan elavbrott pågå längre.
På grund av kriget i Ukraina har det blivit brist på el. Det kan leda till fler elavbrott. Därför är det bra att vara förberedd.
 
På den lättlästa webbplatsen lättläst.fi finns nu information om elavbrott.
Där kan du läsa vad som händer då det är elavbrott och hur du kan förbereda dig för elavbrott.
 

